Experts op locatie

Altijd in beweging

  • Accounts payable
  • Accounts receivable
  • Banking, General ledger
  • IFRS
  • KPI
  • Procesverbetering
  • RPA
  • Teamleider

Bas van der Heijden

Medior Interim Accounting Professional

Een financial met 8 jaar ervaring. Tijdens het afronden van mijn bachelor Bedrijfseconomie was ik (na een afstudeerperiode) werkzaam bij Mars Incorporated, waar ik verantwoordelijk was voor de implementatie van een 3-way-match proces voor beheersing van de transport kosten en optimaliseren van een E-invoicing crediteurensysteem. Met deze kennis en ervaring was ik direct van toegevoegde waarde bij Nedis B.V., waar op dat moment een centralisatie plaats vond. Binnen een periode van een half jaar is het E-invoicing systeem uitgerold voor 12 entiteiten.

Na het optimaliseren van verschillende crediteurenprocessen (S€PA batch betalingen, tussenrekening control, winst-en-verliesrekening analyse, three-way-match inkooporderproces etc.) ben ik in een geleidelijke opbouw verantwoordelijk geworden voor alle financiële aspecten van 3 verschillende entiteiten. Hierin heb ik veel kennis opgedaan over rapporteren volgens verschillende wetgevingen, administratief afhandelen buitenlandse fusies/liquidaties, opstellen van jaarrekeningen, ondersteuning/ coördineren van de jaareinde accountscontrole etc..

Aan het eind van mijn periode bij Nedis B.V. was ik, als Teamleider, met mijn team van 11 personen verantwoordelijk voor de accounting van 19 verschillende Europese entiteiten binnen de divisie, waarvan gedeeltelijk ook de Debiteurenadministratie / CreditControl.

Voor mijn eerste interim opdracht bij Trouw Nutrition Benelux vulde ik een Assistant Business Controller rol in, waarin ik optimalisatie heb gebracht in het Financial reporting proces, waaronder het hedging proces, de transportkosten- en pricing analyse. Tevens heb ik verschillende verkoop dashboards opgesteld, om de verkoopvolumes beter en efficiënter te kunnen beheren en analyseren. Tijdens mijn vorige rol was ik leidinggevende van een debiteurenadministratie team van 3 personen bij Ritchie Bros B.V., waar in een kort tijdbestek een nieuwe team samengesteld moest worden, die haar taken, structureel en tijdig kon uitvoeren. Een van de uitdaging was het opzetten van een geheel nieuwe collectie proces, voor het terugdringen en beheren van de overdue.

In mijn huidige rol bij Jumbo Supermarkten ben ik Processpecialist voor het Cash Office en Debiteurenteam, waarbij ik mij richt op procesverbetering middels automatisering en robotisering van processen. Daarnaast ondersteun ik het team indien er problemen bij operationele (geldstroom) processen zijn ontstaan en ben ik verantwoordelijk voor de opschoning van een tussenrekening m.b.t. het project Supply Finance (+250mln). Door middel van (KPI) analyses breng ik in beeld waar de verbetermogelijkheden voor beide teams liggen. Automatisering van het verwerken van de banktransacties en wijzigen van bankcertificaten is ook onderdeel van deze opdracht. Mede dankzij mijn stressbestendigheid, motivatie en behulpzaamheid ben ik in staat deadlines ten alle tijden te respecteren en te behalen. Graag gebruik in mijn ervaringen en kennis om de financiële administratie van anderen te beheren en te optimaliseren, om zo mijn ‘afdruk’ achter te laten. Ik zoek momenteel een administratieve rol waarbij proces optimalisatie ook centraal staat, gericht op GL accounting en/of Financial reporting.

Medior Interim Accounting Professional
  • Financial Controller (Junior)
  • Cashflow
  • Crediteuren
  • General ledger
  • Procesverbeteringen
Junior Interim Accounting Professional
  • Bankbeheer
  • Crediteurenbeheer
  • Debiteurenbeheer
  • Facturatie
  • Financiële administratie
Senior Interim Accounting Professional
  • Change management
  • Controller
  • Credit management
  • Europa
  • IFRS
  • Manager
  • SOX
Junior Interim Accounting Professional
  • Bankverwerking
  • Crediteurenbeheer
  • Debiteurenbeheer
  • Grootboekbeheer
MEDIOR DEBITEUREN PROFESSIONAL
  • Accounts payable;
  • Accounts receivable;
  • Credit management;
  • Debiteurenbeheer;
  • Key accounts.
Interim Accounting Professional Senior
  • Business Consultant
  • Crediteuren
  • ERP
  • Financial Control
  • Teamleider
Medior Interim Accounting Professional
  • Accounts payable
  • Accounts receivable
  • Banking, General ledger
  • IFRS
  • KPI
  • Procesverbetering
  • RPA
  • Teamleider
Junior Interim Payroll Professional
  • Masterdata
  • Pensioenmutaties
  • Personeelsmutaties
  • Salarisadministratie
  • Verloning
Interim Professional Senior
  • Senior financial control
  • Senior business control
  • Finance manager
  • AFAS specialist
  • Procesoptimalisatie
  • ERP
JUNIOR ACCOUNTING PROFESSIONAL
  • Bankverwerking
  • Crediteurenbeheer
  • Debiteurenbeheer
  • Facturatie
JUNIOR ACCOUNTING PROFESSIONAL
  • Bankverwerking
  • Crediteurenbeheer
  • Debiteurenbeheer
  • Facturatie
MEDIOR INTERIM ACCOUNTING PROFESSIONAL
  • Proces analyse.
  • AO/IC.
  • Maandrapportage.
  • Procesmining.
  • Boekhouding.
  • PowerBI.
  • Proces mapping.
  • Managementrapportages.
  • Twinfield.
FINANCIEEL MEDEWERKER
  • Bankbeheer
  • Customer Support
  • Debiteurenbeheer
  • Facturatie
JUNIOR ACCOUNTING PROFESSIONAL
  • Bankverwerking
  • Crediteurenbeheer
  • Debiteurenbeheer
INTERIM MEDIOR PAYROLL PROFESSIONAL
  • Afas
  • Nmbrs
  • Loket
  • PDL
  • Delta
  • LogiSal
JUNIOR ACCOUNTING PROFESSIONAL
  • Bankverwerking
  • Crediteurenbeheer
  • Debiteurenbeheer
  • Grootboekbeheer
Junior Accounting Professional
  • Bankverwerking
  • Crediteurenbeheer
  • Debiteurenbeheer
  • Grootboekbeheer
MEDIOR INTERIM ACCOUNTING PROFESSIONAL
  • Proces analyse.
  • Credit management.
  • Opstellen management rapportages.
Senior Interim Accounting Professional
  • Business Control.
  • Financieel – Management.
  • Financieel – Planning & Control.
  • Procesverbetering.
Medior Interim Accounting Professional
  • Debiteuren;
  • Crediteuren;
  • Maandafsluitingen;
  • Jaarafsluitingen;
  • Kwartaalafsluitingen;
  • Analyseren werkprocessen.
  • Procesverbetering.