Home / Interim / Werken als Interimmer
Home / Interim / Werken als Interimmer

Hoe is het om te werken als interimmer?

Hélène vertelt hoe het is om te werken als interimmer bij Footprint

Werken als interimmer bij Footprint draait om uitdaging, snel schakelen en razendsnelle persoonlijke ontwikkeling. Je krijgt een kijkje in de keuken van veel verschillende bedrijven en je netwerk groeit enorm. Ook ontdek je waar jouw krachten liggen en weet je precies welke taken en bedrijven bij jou passen.

Hélène Sacharias is sinds juni 2019 interimmer. Hoewel het niet haar plan was om te werken als interimmer bij Footprint, is het voor haar de best passende manier van werken. Snel groeien als persoon en professional, daar ligt voor haar dé uitdaging. Hélène deelt graag haar pad.

Waarom ben jij gaan werken als interimmer?

“Vanaf het moment dat ik afstudeerde was ik op zoek naar een vaste positie bij een vaste werkgever. De voornaamste reden hiervan was dat ik vastigheid en regelmaat erg prettig vond. In de tijd dat ik afstudeerde (juni 2019) was er redelijk veel vraag naar financials en kreeg ik vele berichten op LinkedIn van recruiters die mij uit wilde nodigen voor een gesprek. Op dat moment besloot ik door het ruime aanbod om gevoelsmatig mijn besluit te nemen.

Voordat ik afstudeerde had ik ook een gesprek met Jos (van Footprint) en kwam ik er tijdens dat gesprek achter dat ik het projectmatig werken bij Footprint toch ook wel interessant vond. Ondanks dat dit volledig uit mijn comfortzone was. Na twee gesprekken en wat vragen heen en weer ben ik in juli 2019 in dienst gekomen bij Footprint als interimmer. In mijn tijd bij Footprint heb ik al vele mooie opdrachten mogen doen die varieerden van Accounts Payable (crediteurenbeheer) tot aan Assistent Financial Controller. Soms had ik een opdracht van 5 maanden, maar ik heb ook een opdracht van 10 maanden gehad.

Het mooiste aan dit werk vind ik toch wel dat als je terugkijkt naar je opdracht en je cv gaat updaten dat je erachter komt hoeveel je weer gegroeid bent. Na 1,5 jaar gingen Footprint samenwerken met REEF en zijn alle interimmedewerkers in dienst gekomen bij REEF | Finance & Control.”

Wat is er bijzonder aan werken als interimmer?

“Tijdens mijn laatste opdracht ging ik nadenken over wat ik in de komende opdracht zou willen leren/doen en merkte ik dat ik nog bepaalde ervaring miste om de stap te kunnen zetten naar zwaardere opdrachten. Na een gesprek met mijn managers kwam er een interne opdracht als GL-accountant vrij binnen mijn eigen werkgever (REEF). Deze opdracht heb ik met beide handen aangepakt!

Nu ben ik ongeveer een maandje verder. Ik moet zeggen dat het voor mij speciaal is om nu een interne opdracht te doen bij je eigen werkgever. Hierdoor krijg je ook een beeld bij hoe je werkgever eigenlijk zijn dagelijkse dingen doet en leer je je collega’s kennen. Tevens word ik gecoacht door Jos & Karlijn (mijn oude werkgevers) en merk ik dat ik de opdracht steeds leuker ga vinden.

Ik denk toch wel dat ik een luxepositie heb om als eerste projectspecialist een financiële opdracht te vervullen bij mijn eigen werkgever. Aan het einde van deze opdracht streef ik ernaar om een nieuwe opdracht te vinden die een stukje zwaarder is dan de opdrachten die ik heb gehad om zo verdere stappen te kunnen zetten binnen mijn carrière.”

 

Bekijk hier het profiel van Hélène Sacharias of check haar LinkedIn profiel.

Contact

phone

088-1111222

location_on

Beemdstraat 26
5652 AB Eindhoven

    Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden.

    × Stuur ons een appje!