Home / Interim / Werken als interimmer bij Footprint
Home / Interim / Werken als interimmer bij Footprint

Interimmen bij Footprint, hoe is dat eigenlijk?

Hélène deelt haar ervaringen

Werken bij Footprint Professional Services als interimmer bestaat uit steeds nieuwe uitdagingen, buiten je comfortzone treden en vooral heel veel leren! Hélène Sacharias werkt nu al meer dan 6 maanden bij ons als Junior Interim Accounting Professional bij Footprint, en heeft al een aantal mooie interim opdrachten achter de rug. Wij zijn wel benieuwd Hélène, hoe is dat nou om te werken als interimmer?

 

Inmiddels ben ik meer dan een half jaar interimmer voor Footprint en sta ik er vooral van versteld hoeveel je in een korte periode kan leren. Ik moet hierbij wel eerlijk toegeven dat ik voor een hele lange periode heb geroepen dat ik absoluut geen interimmer wilde worden, omdat ik een vaste functie met een vaste werkgever wilde hebben. Die keuze was niet echt op iets gebasseerd, maar ik vond het altijd wel prettig om vastigheid te hebben. Ik weet nu wel beter haha!

 

Mijn ervaring als interimmer

Waar zal ik beginnen? Ik ben begonnen met een parttime opdracht als Accounts Payable Specialist bij Den Hartogh Logistics. Hier mocht ik voor een half jaar een zwangerschapsverlof overnemen. Dit was een opdracht waarbij je duidelijk wist wat je einddatum was. Door een stage bij De Efteling had ik al wel enige ervaring met Accounts Payable, maar bij Den Hartogh werd er gewerkt met een ander boekhoudsysteem. Voor mijn gevoel begon ik dus eigenlijk weer op nul.

 

Wat voornamelijk heel fijn is aan Footprint is dat ik de andere twee dagen van mijn week vulde met werken op de Factory. Hier ben ik begonnen met het boeken van facturen en het matchen van betalingen, maar na vier weken kreeg ik een aanbod van Jumbo Supermarkten om daar voor twee dagen per week te komen helpen. Zelf kom ik uit Etten-Leur en stond het accepteren van het aanbod gelijk aan minimaal drie uur per dag reizen (als het meezat…). Ja dit is pittig, maar je moet daarnaast wel bedenken dat je heel veel kan leren bij zo’n groot bedrijf. Ik heb daarom ook ja gezegd.

 

Interim werk kan ik mooi samenvatten met twee mooie zinnen:

  • Wie niet wilt die kan niet en wie niet kan die wilt niet
    Deze vind ik heel toepasselijk, omdat ik zelf best onzeker kan zijn over mijzelf als professional. Ik denk al snel dat ik niet goed genoeg ben, maar als je echt wilt en je erop stort merk je eigenlijk pas hoeveel je kan.
  • Water bij de wijn doen
    Als je altijd vast blijft houden aan het idee dat je bijvoorbeeld niet meer dan 30 minuten wilt reizen en je woont in Etten-Leur, dan is de kans klein dat je kennis gaat maken met bekende internatonale grote bedrijven. De Jumbo was hier in mijn geval een mooi voorbeeld van. Ik reed zes maanden lang, twee keer per week, van Etten-Leur naar Veghel. Ik stond hiervoor om 4:45 op om file te vermijden, maar daar staat ook tegenover dat als je vroeg begint dat je vroeg klaar bent. Hoe dan ook kwam ik op de terugweg toch weer vast te staan… you can never win haha! Toch heb ik deze opdracht altijd met veel plezier gedaan en heb ik er geen enkel moment spijt van gehad. Eerlijk gezegd vond ik het ook wel jammer dat het voorbij was.

 

Beiden opdrachten zijn inmiddels afgelopen en ik kijk terug op een heel productief half jaar. Zes maanden klinkt lang, maar als je doet wat je leuk vindt en je leert elke dag een klein beetje bij dan is een half jaar eigenlijk niets. Na het afronden van de opdrachten besloot ik om mijn cv te updaten en ineens stonden er wel heel veel mooie dingen bij op. Denk hierbij aan bijvoorbeeld de volledige kennis van Accounts Payable door het werk als operationeel medewerker en het doen van crediteurenbeheer. Om nog maar te zwijgen over het toevoegen van vijf (!!) systemen aan mijn systeemkennis. Ongelofelijk wat je in een korte tijd kan leren.

 

Inmiddels voer ik fulltime een opdracht uit die eigenlijk niet zo heel vaak voorkomt, namelijk: MasterData specialist. Van mijn andere opdrachten was ik gewend dat MasterData was onderverdeeld onder verschillende afdelingen/medewerkers, maar ik had nog nooit gehoord dat iemand/een afdeling verantwoordelijk was voor de volledige MasterData van een onderneming. Wat deze opdracht nog uitdagender maakt is dat ik alleen verantwoordelijk ben voor de MasterData, dus er is geen team. Just me. Dit was wel heel eng, maar het haalt ook wel een klein beetje overlevingsdrang in je naar boven. Je wilt alles zien, alles meemaken en alles begrijpen. Gelukkig gaat het mij goed af en weet ik zeker dat als deze opdracht is afgelopen ik meer dan trots dit bedrijf verlaat EN weer vier systemen toe kan voegen aan mijn cv!

 

Mijn advies als grootste controlfreak uit de omgeving:

Quote Hélène Sacharias Interim Footprint

 

 

Interimmers

Jos van den Bersselaar

Senior Interim Accounting Professional
  • Change management
  • Controller
  • Credit management
  • Europa
  • IFRS
  • Manager
  • SOX

Bas van der Heijden

Medior Interim Accounting Professional
  • Accounts payable
  • Accounts receivable
  • Banking
  • General ledger
  • IFRS
  • KPI
  • Procesverbetering
  • RPA
  • Teamleider

Melvin Voets

Junior Accounting Professional
  • Bankverwerking
  • crediteuren
  • Debiteuren
  • Facturatie
  • Low-code applicatieontwikkeling
  • Procesanalyse
  • Procesoptimalisatie

Karlijn Verhagen

Medior Interim Accounting Professional - 16 U PER WEEK
  • Credit management
  • Europa
  • General ledger
  • IFRS
  • Manager
  • Salarisbeheer
  • Teamleider

Daisy Boogerd

Junior Interim Accounting Professional
  • Assistent (project-)controller
  • Cashflow
  • crediteuren
  • General ledger
  • Procesverbeteringen

Inge van der Aa

Junior Interim Accounting Professional - 24u per week
  • Bankbeheer
  • Financiering
  • Pensioenen
  • Salarismutaties
  • Verwerking inkoopfacturen

Lars Verbeek

Junior Interim Accounting Professional
  • Accounting
  • Assistent Control
  • Grootboek
  • Proces verbeteringen

Edgar van der Giesen

Junior Interim Accounting Professional
  • AO/IC
  • Assistent controller
  • Change management
  • Data-analyse
  • Debiteuren/crediteuren
  • Process flows

Nanda Vissers

Junior Interim Accounting Professional
  • Accounts receivable
  • Invoicing
  • Key accounts
  • Proces verbeteringen

Hélène Sacharias

Junior Interim Accounting Professional
  • Assistent controller
  • Banking
  • crediteuren
  • Debiteuren

Janne Ariëns

Junior Interim Accounting Professional
  • Banking
  • Credit management
  • General ledger
  • Order2Cash
  • SEPA

Sharon van de Ven

Interim debiteurenbeheer - 8-16 U PER WEEK
  • Accounts payable
  • Accounts receivable
  • Credit management
  • debiteurenbeheer
  • Key accounts

Contact

phone

088-1111222

location_on

Beemdstraat 26
5652 AB Eindhoven

    Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden.

    × Stuur ons een appje!