Home / Business Flow / Zoho CRM: Wat zijn de mogelijkheden?
Home / Business Flow / Zoho CRM: Wat zijn de mogelijkheden?

Zoho CRM voor optimaal klantenbeheer

Slimmer, sneller, beter

Wat is Zoho CRM?

In een CRM-systeem kan een bedrijf haar klantgegevens beheren en up-to-date houden. Moderne CRM-systemen zijn echter meer dan een veredeld adressenboek. Zoho CRM is één van die moderne systemen en is er voor elk bedrijf dat slimmer, sneller en beter wil verkopen. Het beheren van klantgegevens gaat in dit systeem verder dan alleen het bijhouden van contactgegevens. ALLE informatie van de klant is zichtbaar in één systeem: omzet, offertes, verkooporders, e-mailverkeer, verstuurde contracten, contactmomenten en nog veel meer.

Voordelen van een CRM-systeem
Voordelen van een CRM-systeem (Bron afbeelding: Zoho.com)

Zoho CRM kan gekoppeld worden met andere Zoho-applicaties, en is daarmee de spil in het Zoho-web: alle data stroomt door de verschillende applicaties en komt samen in dit pakket.

  • Met geavanceerd gebruikersbeheer en rechten- en territoriuminstellingen, kan de gehele organisatie efficiënt ingericht worden.
  • Monitoren, bijsturen en automatiseren van het salesproces met inzichtelijke rapportages en dashboards.
  • Leads en klanten automatisch beoordelen, zodat de meest waardevolle klanten de aandacht krijgen.
  • Automatische salesfunnel creëren, waarbij voor elk stadium actiepunten ingesteld kunnen worden.

De mogelijkheden zijn onvoorstelbaar en moeilijk samen te vatten. Pas bij een demonstratie zien (potentiële) klanten hoe uniek dit pakket is. Toch proberen we in deze blog een korte indruk te geven van enkele specifieke toepassingen.

Leads en klanten automatisch beoordelen met Zoho CRM

zoho crm salesfunnel
Salesfunnel in Zoho CRM (Bron afbeelding: Zoho.com)

Met Zoho CRM is het mogelijk om automatisch punten toe te kennen aan leads en klanten aan de hand van hun acties. Als een lead bijvoorbeeld een offerte-aanvraag indient dan krijgt deze een hogere waardering dan een lead die geen actie onderneemt. En zo zullen ook klanten die regelmatig een bestelling plaatsen een betere beoordeling krijgen dan klanten die één keer in het jaar iets bestellen en daarbij veel hulp nodig hebben van de klantenservice. De manier van scoren is zeer uitgebreid en is in te stellen op basis van uw specifieke wensen.

 

Salesprocessen automatiseren

zoho crm salesproces automatiseren
Salesprocessen automatiseren met Zoho CRM (Bron afbeelding: Zoho.com)

In Zoho CRM kan een geautomatiseerde salesfunnel gecreëerd worden. U kunt bijvoorbeeld een salesfunnel maken waarbij iemand die zich inschrijft voor een nieuwsbrief verandert in een lead. Als deze lead vervolgens regelmatig de nieuwsbrief opent, komt deze in een volgend stadium, waarbij een persoonlijk aanbod gemaild wordt. Hierbij zijn de mogelijkheden uitgebreid. U bepaalt zelf de vereisten die bepalen of een lead doorgaat naar een volgend stadium.

Stel geautomatiseerde acties in als een lead een nieuw stadium bereikt. Als iemand zich bijvoorbeeld inschrijft voor de nieuwsbrief, ontvangt de persoon een welkomstmail en komt deze in het e-mailbestand. Of als een lead informatie aanvraagt, krijgt de juiste sales-medewerker direct een bericht.

Salesprocessen analyseren met Zoho CRM

Met Zoho CRM kunnen voor het gehele salesproces rapportages en dashboards opgesteld worden zodat altijd inzichtelijk is hoe de zaken ervoor staan:

  1. Zijn de salesdoelen behaald?
  2. Zijn de omzetten per klant naar verwachting?
  3. Is het aantal geconverteerde leads naar tevredenheid?

Zomaar wat voorbeelden waarmee een bedrijf grip kan krijgen op haar salesproces. Met Zoho CRM wordt het mogelijk om de data analyseren die er werkelijk toe doet.

Automatisch documenten opstellen en digitaal laten ondertekenen

Documenten automatisch creëren door gebruik te maken van (standaard of zelf gemaakte) templates. Met Zoho CRM is het mogelijk. Documenten zoals contracten en offertes handmatig aanmaken is niet meer nodig. Het pakket creëert en verzend deze documenten automatisch naar de klant.

Met een integratie van Zoho Sign, kunnen documenten ook gemakkelijk digitaal ondertekend worden. Digitaal ondertekenen maakt een einde aan papierwerk dat gearchiveerd en/of ingescand moet worden en voorkomt onnodig lange doorlooptijden van documenten.

Zoho CRM implementeren

Net als de andere applicaties van Zoho, is ook Zoho CRM erg uitgebreid en gebruiksvriendelijk. Met wat tijd en de uitgebreide documentatie, kan een bedrijf het pakket zelf implementeren en in gebruik nemen. Wilt u echter een IT-partner met ruimschootse ervaring, dan zijn wij er om te helpen. We helpen graag om de uitgebreide functionaliteiten te matchen met uw wensen. Zo kunnen we een uitgebreid, gebruiksvriendelijk en passend CRM-systeem implementeren.

U heeft bedrijfsprocessen, groot of klein. Wij hebben kennis van processen, en van Zoho. In een vrijblijvend gesprek zal direct duidelijk zijn wat wij voor elkaar kunnen betekenen. Dus, wilt u weten of u inefficiënte processen heeft die u tijd of geld kosten? Neem dan contact op. Na een gesprek, online of op locatie, weet u direct of wij tijd en geld voor u kunnen besparen.

Contact

phone

088-1111222

location_on

Talent Square 13
5038 LX Tilburg